Gyermekeink megkapták félévi bizonyítványukat, mely egy formatív, segítő értékelés tanulónak és szülőnek egyaránt.
Nem a világvége, ha gyenge a a félévi értesítő, mely nemcsak gyerekünk teljesítményéről árulkodik, hanem arról is, hogy többet kell vele törődnünk, jobban kell rá figyelnünk. Akár jók, akár rosszak a jegyek, a szorgalmi időszak közepe a legalkalmasabb idő arra, hogy átgondoljuk mit kellene másképp csinálnunk. Egy-két rossz jegy még nem tragédia, sokkal jobban kell figyelnünk akkor, ha több tárgyból, komoly mértékben, hirtelen romlik a tanulmányi eredmény.
Gyermekünk eredményét nem szabad csak az iskolai teljesítménye alapján megítélnünk. Nagyon fontos, hogy érezze odafigyelünk rá, és nekünk számít az, hogy mit csinál az iskolában.
A tanulásnak örömteli élménynek kell lennie, fontos, hogy ne stresszként élje ezt meg.
Legyünk tisztában gyermekünket érintő örömökkel, gondokkal!
Beszélgessünk vele rendszeresen, hogy mi volt az iskolában! Napi 10-15 perces beszélgetés javíthat tanulmányi teljesítményén, és szókincse is bővül.
Ha jó tanuló gyermekünk kedvetlen, nincs önbecsülése, ez a tanulás súlyos gátló tényezője, melyet meg kell szűntetnünk.
Szülői támogatásra, biztatásra van szüksége, hogy ne menjen el a kedve a tanulástól, természetesen a realitások figyelembevételével. Így tudja, hogy mi az, amin változtatnia kell, de önbecsülésében erős marad.
Kedves Szülők!
Itt az idő a gyermekünkkel való alapos beszélgetéshez! Te már megtetted?