Óvodából iskolába

 2009.03.11. 08:49

Néhány gondolatot szeretnék leírni, hogy mire érdemes figyelni a szülőnek, ha iskolába íratja gyermekét.

1. Az iskolába nem iskolás, hanem óvodás megy, aki a következő két-három évben érik meg az iskolára, nagy egyéni eltérésekkel.

2. Az óvoda feladata nem az, hogy felkészítsen az iskolára, hanem az, hogy érzelmileg biztonságos, meleg környzetet alakítson ki, a szabad játék lehetőségeivel és a mindennapos meséléssel.

Sajnos napjainkban is visszatérő probléma, hogy az óvodákban tanítanak - matematikai feladatokat csináltatnak, ceruzafogást gyakoroltatnak ( miközben a mérések igazolják, hogy a 6. életévüket betöltött gyerekek 6%-nak a kézfeje érett  erre a fogásmódra).

Az iskolára próbálnak előkészíteni, korán megutáltatva a gyerekkel az iskolai tanulásban megvalósított ismeretszerzést.

Ehhez partnernek bizonyulnak a szülők, akik talán keveset vannak a gyerekükkel, ezért nem tudják, hogy mit kellene vele csinálni és úgy akarják a legjobbat neki, hogy "topmenedzser-képzést" keresnek már az óvodában és az iskolában. Minél korábban tanuljon idegen nyelvet, számítástechnikát, úszást stb, és csodálkoznak, hogy rövid idő elteltével  gyerekük egyre idegesebb, fáradtabb, szorongóbb vagy agresszívebb lesz.

A mai gyakorlat azt mutatja, hogy a hagyományos iskola egyre jobban figyelmen kívül hagyja a gyerek testi,  lelki és szellemi fejlődését. Sok terhet rak a gyerekre, sietve tanít, és ha a gyerek lemarad, megtörik önbizalma, így rosszabb teljesítményt nyújt, agresszívebb lesz. Hiányzik az öröm és a képességfejlesztéshez nélkülözhetetlen cselekvő részvétel a tanulásban.

Az alsó tagozat feladata, hogy a gyereket életkorának megfelelően, lassan, nem házi feladatokkal, hanem hosszú hónapokon keresztül kialakítsa és megalapozza az alapkészségeket: írás olvasás, számolás. Ezzel párhuzamosan fejleszti az érzelmi és cselekvéses intelligenciát mesékkel, játékkal, énekkel, zenével, kézművességgel.

Mérések bizonyítják, hogy ez utobbi több mint 80%-ban befolyásolja az életben való boldogulást, míg a megtanult tananyag mintegy 18%-ban!!!(Goleman, 1997)

Érdemes azt az iskolát választani, ahol a fenti leírtak szerepet kapnak a gyakorlatban.

Címkék: agresszió szorongás iskola fejlődés óvoda

A bejegyzés trackback címe:

https://gyerekbarat-tanulas.blog.hu/api/trackback/id/tr8995307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása